martes, 11 de junio de 2013

LA FOTO DE LA SETMANA: "Sorprés" i "Pata-palo"

Estic agafant el mal 'hàbit de retrassar-me en l'entrega de la "foto de la setmama", per lo que tinc que tractar de "estar al corrent" en la meua cita, i demanar disculpes. Per tant avuí puje fotos corresponents a dos setmanes.

"Sorprés"
Al Paraís (La Vila Joiosa) a 30 de maig de 2013
Després de vorer com varies orandelles arreplegaven fang en un toll al mig d'un camí i malgrat que l'època reproductora ja està avançada, vaig decidir fer una sesió de "tumbing-hide" o com jo li dic Tumbing-tall (tumbing+amagatall) per vorer si podía fotografiar-ne alguna. Però els ocells no estaven massa dispostos i es mostraven prou recelosos d'aquell bulto que había aparegut al camí. En el momento escoltaven el "clik" de la càmera, eixien "com a bales", per lo que en totes les fotos eixen amb les ales menejades (vorer foto de baix); i es que realment esta molt a prop d'ell.  Però el estar allí gitat fa que destaques poc i altres ocell no recelen tant com el Verderol, la Merla o el Teuladí, al que va dedicat la foto de la setmana.



DADES FOTO:
Canon EOS 60 D,  objetiu 300 mm F/4, "amagatall-
Tv (Velocitat d'obturació): 1/400
Av (Valor d'abertura): 7,1
Tipus de medició: Medició puntual
Compensació de l’exposició: 0
Velocitat ISO: 160


Orandella (Hirundo rustica) arreplegant fang al toll
 

 
"Pata-palo"
Al Paraís (La Vila Joiosa) a 7 de juny de 2013
 
Estic convençut de que un dels insectes més coneguts per la gent es l'insecte-pal; malgrat que la majoria tan sols l'ha vist a la tele o en alguna publicació. I es que quan veus un d'aquestos Fàsmids (familia d'insectes a la que pertany), no pots deixar de marallevar-te per la seua anatomía i com s'adaptat per ser realment invisible als posibles predadors.
 
Observant un niu d'orandelles dins d'una casa abandonada a prop del toll anterior,  em vaig sorprendre al vorer com si una rameta que hi havia a terra estaguera menejant-se... era un insect-pal!!! no m'ho podía creure, feia un muntó d'anys que no veia un, i no m'explicava que feia dins la casa... Vaig decidir fotografiar-lo, però per a que realment es poguera vorer algo en la foto, tenia que destacar sobre el fons, si l'haguera tractat de fotografiar damunt l'herba, s'haguera fet invisble; per lo que vaig dissenyar aquesta fotografía


Espere que vos agrade.
 
 
 
DADES FOTO:
Canon EOS 60 D,  objetiu Tamron 90 mm F/2,8 manual, dos flash 500 EX en manual a 1/64 de potencia
Modalitat de foto: Exposició manual
Tv (Velocitat d'obturació): 1/25
Av (Valor d'abertura): 22
Tipus de medició: Medició puntual
Compensació de l’exposició: 0
Velocitat ISO: 100
Salutacions
 
Santa el makilet

 

No hay comentarios:

Publicar un comentario

DEIXA EL TEU COMENTARI