martes, 19 de marzo de 2013

ELS VIATGES D'ULLADES NATURALS: "Monfrague i FIO 2013"

Parc Nacional de Monfrague del 1 al 3 de març de 2013

Ja fa varies setmanes que no realitze ninguna entrada al blog i com vos vaig dir me'n anava un parell de dies a visitar la FIO a Monfragüe, per lo aprofitaré aquesta nova entrada per parlar-vos una mica del que em va passar per allí.

Primer que res donar-li les gràcies als meus dos companys de viatge, Paco Segarra i César Pastor, per les bons ratos que varem passar junts, i especialment a Paco per permitir-me que els acompanyara amb el seu cotxe. El motiu de que aquestos dos magnífics fotógrafs es desplaçaren fins allí, era que els havien convidat (a Paco) a donar una de les  xarrades en FOTOFIO, per lo que vaig aprofitar "la cojuntura" per poder viure en directe aquest event.

FIO es la major fira de turisme ornitològic que es convoca en la península i on acudeixen la major part del sector a exposar les seues propostes. Com tots els anys FIO es celebra al poblet de Villarreal de San Carlos, en plé cor del del Parc Nacional de Monfragüe i on està emplaçat el centre de visitants d'aquest espai natural. Nosaltres estavem hospedats a prop d'allí en Torrejón el Rubio, i prompter ens varem adonar d'on estavem ja que a escasos dos kilòmetres arribant al poble el divendres de nit, se'ns va creuar per davant de cotxe un gat montés!!!. Monfragüe es natura en estat pur... 
Respecte a la FIO la veritat es que no vaig disposar de massa temps per a recorrer-la amb deteniment i moltes de les empreses que vaig estar veient ja les coneixia, així com els seus productes.

Respecte a FOTOFIO varies impresions:
- Bona organització; malgrat que es poden millorar alguns aspectes com les dimensions del recinte, tant de l'exposició de productes, com de la carpa de les xarrades, etc.
- Les xarrades eren de prou qualitat, com ho va  demostrar Paco amb la seua!!!. Em va cridar molt l'atenció la presentació de earthinfocus (www.earthinfocus.com), que ens varem mostrar algunes imatges realment sorprenents de Mascarells (M. bassanus) per baix l'aigua.
- El concurs de fotografia era una de les coses que més interés tenia en vorer pel tema de la meua participació en ell; i la veritat es que no em va defraudar. La qualitat de les obres sel·lecionades era més que acceptable. Algunes d'elles les podeu vorer (malgrat que no massa bè per estar fetes amb el mòbil...) en les fotos d'ací baix.

Tan sols afegir que en els estands de FOTOFIO algunes empreses varen disposar de material òptic i fotogràfic per a que els visitants el provaren, el que va fer que almenys jo somiara despert provant "els Canons"... Ah!! i no puc oblidar que degut a un descompte per estar de fira, vaig decidir adquirir el que ara es el "nou aparato" per eixir a fer fotos: la Canon EOS 60 D!!! Ja vos aniré contant-vos coses de "la makineta"... de moment vos deixe les primeres fotos de fauna que vaig fer amb ella en Monfragüe!!!

Salutacions de Pepe el makilet.







 Canon 1Ds Mark III amb el "Cannon" 800 F/5,6 IS; sobren les paraules... 

César probant uno dels "pepinos"... 

Mireu com Paco es "descollona" pensant: "si, si; tu apunta bè a vorer a qui vas a pergar-li"... 

Fotos amb la nova Canon D 60 i el 300 F/4; no vaig poder "furtar" el 800 mm ...

"Norit sabe lo que lava..." 



 Bonete tot nevat de tornada

3 comentarios:

  1. Yo tengo la 60D, no te arrepentirás de tu nueva compañera.

    ResponderEliminar
  2. Hoola Santa, pues la verdad es que estuvo muy bién y hubieron buenos momentos...se hizo cortito.
    Un abrazo!

    ResponderEliminar
  3. Fotre quin "caxarro" t'has pillat santa! Ja quedarem un día i me la ensenyes..! Jeje, per cert, hui no puc anar al pont de Sant Argil amb Toni, tinc una contractura al coll, duc collarí i estic vegetal! Jeje

    Vicent

    ResponderEliminar

DEIXA EL TEU COMENTARI