lunes, 26 de noviembre de 2012

CERVESES I MUNTANYES: "Bernia, la serra de les 3 efes: Forats, Forts i Fonts"

En Bernia a 28 d'octubre de 2012 

El mes passat vaig decidir tornar a donar una volteta a peu amb la meua “colla” de Cerveses i Muntanyes que anaven al “Forat” de Bernia, on fa més de 10 anys que no he estat. Junt als de sempre el Guti, Perete Soriano, Fernando “Primo lary”, tambè varem vindre Pepe Soriano “Barranquet” (autor de totes les fotos que podeu vorer, excepte una), Jaume “el Negre”, Antonio “el de La Tasqueta” i dos companys seus Paco i Antonio.

Com que feina temps que volia sorprendrer-los mostrant-los una motxilla de fa 20 anys que varem comprar jo i el meu germà a l’Armeria Nogueroles i que segons dir el de la tenda, era dels artificiers de l’exercit, raò per la que porta més de 15 gomes i fil penjant..., la vaig troure eixe dia, però clar necessitava anar vestit per a l’ocasió, per lo que em vaig posar un pantalons “bavaros” de la dona (...), unes botes tipo “cleta” de fa temps, una camisa caqui militar de fa més de 20 anys i una boina, en fí tot “un cromo”!!!, la llastima es no poder mostrar-vos una foto amb tota la indumentaria, ja que em vaig llevar part abans de començar a caminar, ja que el pantalonet era curt de cisa, es a dir de l’entrecama (...) i les botes em molestaven..., segur que no arribava ni al Forat...!!!!

La ruta que varem fer es aquesta que teniu ací baix i que es correspon a l'antic PR-V7 (ara no apareix en la web de Conselleria), però eixint a prop de l’àrea recreativa del Runar de Bernia o àrea recretativa Font de Labarca, per lo que no varem pujar des de Altea la Vella com en el mapa. Els que si ho varem fer van ser els “valents” del kilòmetre vertical que es celebrava eixe dia allí i que varem arribar fins al cim de Bernia (1125 msnm); lo que va fer que haguera un “fum” de gent, en una ruta de per si, molt transitada.

Mapa i perfil de la ruta (PR-V7)


Un dels runars camí del Forat

Vista de la badia d'Altea des del Forat

El grup "Aconcagua" segons el Guti....; d'esquerra a dreta Fernando, jo (amb boina de Chè!!), Paco, el Guti amb casc d'espeleologia per a no "trencar-se els cuernos" disn del forat!!!, Antonio, Jaume, Perete, Barranquet (a terra) i Antonio 

Comencem a passar el Forat
Des de dins del Forat

Pujant cap a la "collada de Xalò"

El Guti en la collada de Xalò, qual cabra montesa 

Vista des de la collada de Xalò, on es pot vorer el poble de Tàrbena (foto meua) 

Camí de tornada després de passar el Fort de Bernia


Abans d'acabar encara vaig tindre una grata sorpresa, ja que baixant des del fort cap a l'àrea recreativa ens varem trobar amb el meu company Dani Gilabert que estava en un encreuament de la senda ,ajudant en l'organització del kilòmetre vertical.


Es aquesta una ruta molt atractiva amb prou contraste entre una vessant i l'altra de la serra i on podem trobar molts llocs interessants.

Teniu la intenció d'aficar ací al final un dels videos que vaig fer eixe dia, però per "misteris" de la informàtica, no hi ha manera, ho continuaré intentant....

Salutacions.

Pepe "el makilet"

No hay comentarios:

Publicar un comentario

DEIXA EL TEU COMENTARI